duminică, 25 mai 2008

Friend or Foe?

un articol de Alexandru
Mi-am dorit de mult sa scriu un articol legat de lucrurile de fatada si superficialitatea oamenilor. Oare e un fenomen localizat doar in orasele mari sau raspandit la nivel national, continental sau chiar mondial? Se pare ca in acest secol ultra-modernist o camasa cu firma cat mai la vedere are mai mare valoare decat sarut din partea unei persoane dragi, un zambet care sa iti faca ziua sau un loc minunat care sa te rupa de crudul cotidian. Am constatat ca multe din asa-zisele amicitii pe care le aveam cu diversi indivizi erau bazate 100% pe faptul ca ieseam in anumite locatii si implicit aveam anumite pretentii.
Mi-am dat seama cat de bolnavicioase sunt aceste legaturi mai ales cand auzeam tot felul de vorbe grele legate de mine spuse pe la spate sau cand eram marginalizat din cauza faptului ca aveam o zi mai proasta in care nu puteam iesi la un suc in cafeneaua X. Sa-ti creezi un etalon dupa care sa iti alegi apropiatii mi se pare incredibil de dificil, mai ales din cauza faptului ca multi oameni isi proiecteaza in societate o falsa imagine, lasand tot soiul de impresii care se adeveresc in cele mai multe cazuri a fi simple inflorituri. Poti insa sa spui despre cineva ca iti este prieten in acele momente in care simti ca cerul a picat peste tine, cand nu-ti mai gasesti locul in lume, cand esti sunat sa fi intrebat: "Cum o mai duci?" nu doar " Ma poti ajuta cu..., nu cunosti pe ...". Poate mai exista oameni capabili sa intretina o astfel de prietenie care ar cere nu numai relatii, bani si impresii ci si devotament, timp si implicit caracter.
Adevarul este ca viata iti ofera enorm de multe lectii legate de cum si ce fel de oameni sa ai pe langa tine. Una dintre cele mai mari greseli pe care le poate face un individ este sa asculte de gura targului (aka. barfe, ce zice unu altu) inainte de a incerca sa cunoasca o persoana de care este atras (nu neaparat fizic). Recunosc si eu ca am facut o asemenea greseala insa am invatat ca in spatele unor barfe precum "ala e cea mai mare curva de om in viata" se poate ascunde o persoana extraordinara, care a trecut prin niste experiente poate din care ai avea si TU de invatat, care ar putea fi alaturi de tine in unele situatii mai dificile. Trebuie sa ne asumam conditia de oameni, nu roboti, care avem mometele noastre mai proaste sau unele slabiciuni; insa ca sa putem coexista intr-un relativ echilibru trebuie sa ne dam silinta sa ne deschidem mintile, sa ne largim perspectivele si astfel probabil va mai scadea doza de venin care paraziteaza aerul. Eu unul mi-am propus sa ma tin cat de tare pot de aceasta mentalitate pentru ca altfel nu voi scapa niciodata de prejudecati, conflicte, depresii si neuroni omorati inutil pe niste vorbe'n vant.
Sper ca v-am facut sa reflectati un pic asupra acestui subiect omniprezent in vietile noastre. And don't forget... make love not war!

2 comentarii:

Anonim spunea...

e bine sa mergi inainte fara sa auzi nimic ce se vorbeste. sunt o gramada de idioti pe romaneste spus care efectiv nu au altceva de facut. mi greata si mie de acesti oameni

Anonim spunea...

unii sunt mult prea superficiali, vor sa aplice acelasi zambet pentru toti. vor sa fie prieteni cu toata lumea, dar asta e imposibil sa te intelegi bine cu toti inseamna ca joci teatru. cel mai bine e sa ignori invidiosii.